بررسی رابطه کارگری و کارفرمایی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مقایسه آن با قانون کار جمهوری اسلامی ایران

پایان نامه
چکیده

تأسیس مناطق آزاد یکی از روشهای کارآمد برای پیشرفت اقتصادی کشورها می باشد . در ایران نیز به این نکته توجه گردیده و چند منطقه آزاد تأسیس شده است . رابطه کار در مناطق آزاد تابع قانون کار نمی باشد و مقررات خاصی به نام« مقررات اشتغال نیروی انسانی،بیمه و تأمین اجتماعی مناطق آزاد تجاری- صنعتی» بر آن حاکم است. باید دید روابط کار در این مناطق دارای چه اصول و شرایطی می باشد و این اصول و ضوابط توانسته است کارآمدی لازم را در جهت بهبود رابطه کار و پیشبرد اهداف این مناطق داشته باشد. به همین دلیل با بررسی مقررات حاکم بر روابط کار مناطق آزاد و مقایسه آن با اسناد بین المللی و دیگر مناطق آزاد موفق دنیا و قانون کار ایران؛ چالش ها و نقایص این مقررات را مشخص کرده و با توجه به اینکه مقررات اشتغال مناطق آزاد کارآمدی لازم را جهت بهبود رابطه کار در این مناطق نداشته ؛ پیشنهادهایی در جهت اصلاح مقررات مذکور ارائه گردیده است.

منابع مشابه

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

تجزیه و تحلیل عملکرد مناطق آزاد تجاری – صنعتی در ایران

در این مقاله، ابتدا تعاریف، اهداف، خصوصیات و آمارهایی از عملکرد مناطق آزاد تجاری – صنعتی جهان مطرح می شوند سپس تاریخچه تاسیس، اهداف، قوانین و عملکرد مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران مورد بحث قرار می گیرد. ضمن تحلیل ناکامی های نسبی این مناطق در ایران راه کارهایی برای کسب موفقیت این مناطق ارائه می گردد.

متن کامل

تجزیه و تحلیل عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی در ایران

در این مقاله ، ابتلا تعاریف، اهداف، خصوصیات و آمارهایی از عملکرد مناطق آزاد تجاری – صنعتی جهان  مطرح می شوند، سپس تاریخچهتأسیس، اهداف، قوانین و عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی ایران مورد بحث قرار می گیرد. ضمن تحلیل علل ناکامی های نسبی این مناطقی در ایران راه کارهایی برای کسب موفقیت این مناطق ارایه می گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده حقوق

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023